‘Başarılı CEO’ların iletişim sırları’, Kevin Murray’ın 2015 yılında basılan kitabının adı… Murray, 70’den fazla CEO ile söyleşi yaparak oluşturduğu kitabında; CEO’ların çalışanları motive edebilmek için güçlü bir hitabet yeteneğine sahip olmalarının tek başına yeterli olmadığını, asıl olarak nasıl bir iletişim sistemi oluşturduklarına bakmanın daha doğru olacağına odaklanmıştı. Tabi ki CEO’ların iletişim sistemlerinin yanında finansal yapılanma ve daimi yükseliş için de nasıl bir sistem oluşturduklarını mercek altına almak gerekiyor.
Kocaeli bu gözlemleri yapabilmek için en doğru adreslerden biri. Türkiye’nin gözbebeği şirketleri ve onları yöneten isimleri yakından takip edebilme şansına sahibiz. Sizinle yakından tanık olduğum bir CEO’nun hem iletişim hem de finansal başarısının sırlarını aktaracağım. Bu isim Türkiye çimento sektörünün öncülerinden, Kocaeli’nin markası Nuh Çimento Grubu’nun CEO’su Kamil Gökhan Bozkurt…
Bozkurt, Bilkent Üniversitesi’nde iktisat eğitiminin ardından ABD’de bulunan Johns Hopkins Üniversitesi’nde iktisat dalında yüksek lisans eğitimi aldı. Kariyerine özel sektörde başlayan Bozkurt, ardından Cidde’de uluslararası bir bankada ticaret finansmanı bölümünde 4 yıl görev yaptı. 2003 yılında Türkiye’ye döndü. Ziraat Bankası Yurt Dışı İlişkiler ve İştiraklerden Sorumlu Daire Başkanı görevini üstlendi. Aynı dönemde; Ziraat Bankası, Moskova’da ve Ziraat Bankası International AG’de yani Almanya’da yönetim kurulu üyeliklerini ve de Paris’te Banque Du Bosphore’da denetim kurulu üyeliklerini de sürdürdü. Bozkurt, kariyerine 2004 yılında Halkbank Organizasyon ve İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak devam etti. Bu konumda ayrıca “Proje Lideri” olarak Halkbank-Pamukbank birleşmesini de yönetti. Nisan 2006’da Finansal Kuruluşlar ve Uluslararası Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı’na da atandı ve her iki görevi bir arada başarıyla sürdürdü. Halkbank’ı temsilen Özelleştirme Komitesi’nde başkanlık yaptı. Ayrıca, Halk Sigorta ve KOBİ AŞ’de Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği görevlerini yürüttü.
Türk Telekom’dan gelen teklif üzerine Kasım 2006’da İnsan Kaynakları’ndan Sorumlu Başkanlık görevine getirildi. Haziran 2010’da Türk Telekom CEO’luğuna atandı, aynı zamanda Türk Telekom International’ın Yönetim Kurulu Başkan Vekilliğini ve Türk Telekom Spor Kulübü Başkanlığı’nı yürüttü. Türk Telekom’u temsilen Arnavutluk’taki ALB Telekom’da yönetim kuruluğu üyeliğinde bulundu. Türk Telekom’da çalıştığı süre boyunca, müşteri odaklı, bölgesel yapıya dayalı bir organizasyon kurulması, çağrı merkezi alanında AssisTT’in, internet alanında TTNET’in kurulması gibi yeni değerlerin oluşturulmasını sağlayan dönüşüm sürecinde etkin rol oynadı.2012 yılında World Finance Magazin’in ‘Best CEO’ ödülünü Londra’da düzenlenen törenle aldı. 2013 Yılında ise Nuh Çimento Grubu’nun CEO’su oldu.
Bozkurt, tüm bu süreçlerde başarısının sırrını ‘yeniden yapılanma ve organizasyona verdiği önem’ olarak açıklıyor, kendi cümleleriyle şöyle diyor: “Hayatım boyunca yeniden yapılanma ve organizasyona çok büyük önem verdim. Çünkü eğer bu motoru çalıştıramazsanız hiçbir zaman ileriye gitme şansınız olmaz. Yönetici olarak eğer durağan bir yapıda olursanız yanınızda çalışan insanlar da sizden istediği enerjiyi alamaz. Rakamlar böyle geldi diyerek bir kenara atmamalı dertlenmelisiniz. ‘Niye böyle oldu, daha iyisini nasıl yapabilirim’ diye düşünmek lazım. Geldiğim yerde kendime hedef koyarım.”
Bozkurt, Nuh Çimento için de hedeflerini hep yüksekte tutmuş. Nuh Çimento’daki başarı ile ilgili söyledikleri de ders niteliğinde: “Gerek beyaz gerekse mavi yaka çalışanlar yönünden güçlü bir insan kaynağına sahibiz. Bu bir takım çalışması. Hepimiz her yerde en iyi şekilde görevimizi yapacağız ki başarıya ulaşalım…”
Bozkurt’un, Nuh Çimento’yu bugün getirdiği noktada bilgi birikimi, tecrübesi ve çalışma performansının yanında çalışanlar ile kurduğu güçlü iletişimin büyük payı var. Sonuç olarak Bozkurt’un başarısının sırlarından biri güçlü iletişim…
İlgili haberin adresi; https://www.dunya.com/kose-yazisi/basarili-bir-ceonun-sirlari/386342